Informacja Urzędu Gminy dotycząca utylizacji eternitu.
ZGŁOŚ ETERNIT DO UTYLIZACJI
W związku z nową transzą funduszy przyznaną na 2015 rok kontynuujemy pozyskiwanie środków na cele związane z utylizacją azbestu. W sposób ciągły trwają zapisy osób z terenu naszej gminy, które chcą zgłosić eternit do utylizacji.
Rokrocznie Gmina Wiśniew ubiega się w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. W bieżącym roku gmina może otrzymać dotację w wysokości do 85% wartości zadania. Pozostałą kwotę czyli ok. 15% poniosą właściciele nieruchomości, na której znajdują się wyroby azbestowe. W 2014 r. koszty realizacji zadania wyniosły 600,00 zł/tonę za demontaż, odbiór i utylizację azbestu oraz 340,68 zł/tonę za odbiór i utylizację azbestu. Obecnie przygotowujemy wniosek, który zostanie złożony 2 marca 2015 r. W związku z powyższym prosimy zainteresowanych utylizacją azbestu o kontakt z pracownikami Urzędu Gminy pok. nr 17, tel. (25) 64 17 313 wew. 111.
Przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane przed dokonaniem wymiany pokrycia dachowego należy dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem prac.